CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 6 april 2008

Skåne

Jag sitter och tittar på Power of 10 på kanal 5. Jag måste bara påpeka att frågan "Hur många procent av Sveriges befolkning tycker att Skåne ska lämnas tillbaka till Danmark?" var den tredje frågan. Alltså är det en mycket relevant fråga. Svaret är dessutom 16%, bara så ni vet att jag inte är ensam om att tycka det.

Sen har jag kollat lite halvengagerat på klänningar inför min studentskiva och studenten. Det går ju inte att hitta klänningar som passar i pris, färg och storlek. Hur kan man i dagens samhälle, eller i någon form av samhälle, rätfärdiga att ta betalt 2 000 kronor för en liten tygbit med lite sömmar på? Hur kan man rättfärdiga att klänningarna bara ska passa på modeller med aningen ingen midja eller med vrålstora bröst? Varför ska inte normala människor som jag ha en chans till att se bra ut? Jag ska nog kolla på skor ett tag nu. De passar ju i alla fall.

Får jag ge upp nu??

What makes me cry today Förövrigt en av de vackraste låtarna jag har hört, och om jag minns rätt håller Eme med =)

<3<3

0 kommentarer: