CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 23 april 2008

Körkort!

Idag hade jag min andra körlektion. Den gick sådär, fast mer bra än dåligt. Och så hade vi stödundervisning av Emma idag. Hon är sjukt rolig! Plus att jag fattade bättre på de två timmarna vi hade henne än de timmarna vi har haft Sofi. Tragiskt. Hoppas att Sofi pratar med Emma och gör som Emma gjorde. Annars blir det powerpoint för hela slanten, och de klarar jag mig utan =/ Fast skönt med stödundervisning i alla fall.

Jag bokade in mig på teorikursen i vår också, det känns jättespännande. Jag har redan gjort den första läxan. Jisses vad jag låter pluggis och ja, jag tror att jag är det när det gäller körkort och teorin. Jag älskar att köra och vill ha mitt körkort igår.

Jag känner mig jättenyttig idag då jag gick både in till stan och tillbaka. Nu vill jag för visso inte att folk ska tro att jag är någon form av träningsnörd (inte för att jag tror att ni tror det utan för att jag tror det om andra...) faktum är att jag är bortom motsattsen, jag undviker i yttersta möjliga mån att träna. Fast bristen på pengar till att ladda på mitt busskort är större än min ovilja att motionera.
På tal om motion, jag tror att jag ska börja på den sk grapefruktdieten, den som Mirja pratar om. Jag frågade pappa om han ville köpa trehundra grapefrukter till mig och han sa ja. Så smalheten, here I come! Not! =P Fast det är en rolig tanke att man ska kunna gå ner i vikt och bli smal och snygg bara genom galen banting. Om det ändå vore så enkelt. Men det är det inte. Vilket alltså innebär att jag måste börja motionera, inte bara för att jag vill bli smal, utan för min hälsas skull, min vilopuls är typ 70 vilket är ganska högt, tror jag i alla fall.

Jag fick förresten min kallelse (?) till blodcentralen, jag är från och med idag en godkänd blodgivare. Mitt blodvärde var 136 g/L om det var någon som undrade =P Vi får ta och gå dit snart någon dag Mirja!

Näe, nu ska jag ta och sova, mina tankar, ord och meningsbyggnader börjar bli lite konstiga... Godnatt på er underbara älsklingar =) <3<3

"I'm the new cancer
Never looked better
You can't stand it
Because you say so under your breath

Your reading lips
"When did he get all confident?"
Havent you heard that
I'm the new cancer
Never looked better and you can't stand it"

Nu får ni också ta och sova! Pussokram på er läsklingar!

0 kommentarer: