CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 29 augusti 2008

Spin off

Idag kom jag på en till sak angående parsamhället som vi lever i. Jag var ju och hämtade mina nycklar idag och vet ni hur många nycklar jag fick till min 22 kvm rummare? Tre. Varför ger man någon tre nycklar? Jo, en till mig, en till partnern och en extranyckel. Tur att jag inte han fråga Anders innan jag kom på det, han behöver inte se mer av mig än han måste. Varför gör man så? Varför måste man hela tiden påpeka för oss singlar att vi är just det; singel, en person. Vore det inte skönare att man fick be om en till nyckel om man har någon, då kan man få visa upp honom/henne för alla en extra gång? Fast, då skapar man ju ytterligare ett såntse på oss överdrivet lyckliga par samtal. "Vet ni vad vi gjorde idag, vi hämtade en till nyckel till hans lägenhet. Nej, det är inte ett samtal jag vill behöva lyssna på.

Min lägenhet är pytteliten!! Jag kommer få panik i den. Jag vill inte bo där. Jag vill inte bo i Borås alls. Jag är rädd. Jag har iofs världens största toalett men sen i övrigt är lägenheten mindre än jag hade trodde. Jag fick ingen information om tvättstugorna eller allrummen heller. Ingen information alls. Hmm. Jag får fråga någon som bor där. Hoppas det bor någon snygging där som gör livet lite mindre jobbigt. Suck.

"Where are you
My hearts desire?"

Suck hörrni. Jag längtar hem, det är inte vad jag förväntade mig. Vad förväntade jag mig?? Om en vecka kommer iaf mamma, pappa och Björn för att hjälpa mig att flytta in mina grejer. Weey, jag har saknat dem.
Älskar er massor underbara, fast att somliga (idag nämner jag inga namn) bara svarar på sms om de känner för det... <3<3

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hej söt :)
Kul att du fått din lägenhet nu iaf. Även om den verkar liten så är min inte mycket större och jag förstå vad du menar. Min känns också lite för liten ibland...
Konsigt med tre nycklar =/ jag fick bara två och utan möjlighet till tre. Konstigt att det är så olika
Saknar dig Puss<3

Mirja sa...

Äsch! Det är förstås en nyckel till en själv, en till bästa kompisen (jag nämner inga namn, men jag menar mig!) och en till dammråttorna. Love <3

Toffie sa...

Jag börjar känna att det iaf är en bostad, som jag har råd med helt själv, en lyx som inte alla har.

Du får den om du lovar att använda den =P

Jag saknar er sjukt mycket
Älskar er massor<3<3