CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 1 augusti 2008

Säg grattis, idag fyller jag år! =)

Japp, idag blir jag nitton år, bara ett år kvar tills man får gå på systemet =P Jag har inte fått några presenter alls. Jag är lite besviken över att jag inte har fått en enda present från mina föräldrar =/ De kan väl ge mig uppkörningen i födelsedagspresent?? Som för övrigt är den 4de, alltså om tre (!) dagar.

Idag hade jag min, förhoppningsvis, sista körlektion. Han som jag körde med hade ingenting att klaga på när jag körde till Vägverket, mer än att jag låter foten vara kvar på kopplingen hela tiden. Fast på vägen tillbaka hade han massor att klaga på, eller när jag börjar tänka efter var det inte sådär jättemycket, men en del småsaker som jag gjorde fel. Men skit samma. Det går säker bra på måndag, jag kommer berätta för er så snart jag vet =P

Jag har försökt skriva blogginlägg varje dag sen den senaste gången jag skrev men det går inte. Jag har nog aldrig varit såhär kluven i mitt liv. What do you do when you realize all your dreams have come trueHur ska jag kunna försöka förklara mina känslor kring min flytt, för det är ju det enda mitt liv handlar om idag. För jag flyttar på tisdag. Jag har fått en studentlägenhet med pentry och dusch.

Det känns forfarande som om det sakans något här, som om jag borde skriva något om hur jag känner inför att flytta från er, hur jag känner för att flytta till dem där nere. Men jag vet inte, det känns som om den meningen lite säger allt. Jag är så delad. Känslorna av att lämna de man älskar för att flytta till de man älskar lika mycket tar ut varandra tror jag, för jag känner mig tom. Jättetom. Jag kan inte ens gråta.

Som i ett desperat försök att uppröra, sätta igång diskussioner och få in lite känslor i min blogg tänkte jag fråga hur man kan OS i ett land som Kina. Ett land utan grundläggande demokratiska rättigheter så som yttrandefrihet?? Jag hoppas att ni sportfånar som läser min blogg kanske kan ta och låta bli att se på OS i en protest mot Kina. Annars vill jag veta hur ni kan hålla erat samvete rent. Okej, det blev lite hårt där, och visst, det är lätt för mig som hatar sport att säga, men jag skulle inte se på t.ex Oscarsgalan om den gick i Kina. Jag skulle inte kunna sova om nätterna om jag visste att jag gav mitt stöd till ett sådant land. Så är det bara.

Och så till något roligare, klicka här, av någon anledning (kanske att klockan är ett?) tycker jag att hans kommentar är helt underbart rolig. Se den!!

Jag hoppas att ni vet hur mycket jag älskar er, och hur mycket jag kommer sakna er, hur mycket jag vill att ni kommer och hälsar på mig.

"All my bags are packed I'm ready to go
I'm standing here outside your door
I hate to wake you up to say goodbye.
But the dawn is breaking it's early morning
The taxi is waiting, he is blowing his horn
Already I'm so lonesome, I could cry"

Hur kan någonting någonsin bli rätt igen??
Älskar er. Men det vet ni va?? <3<3

3 kommentarer:

Camilla sa...

Grattis!!! =)

Mirja sa...

Först, grattis baby <3
Och uppkörningen kommer att gå finfint, jag förväntar mig en rapport så fort du kliver ur bilen imorrn!
Sen, har du fått en lägenhet??? Hur gick det till? :P
Jag kommer att sakna dig äckligt mkt. Äckligt äckligt äckligt mkt. Men jag vet inte. Det är inte ens sorgligt än. Bara riktigt konstigt. Fattar du? Det känns fortfarande overkligt, som att det inte kommer att spela någon roll fast det kommer att göra det, för det är ändå inte sant.. Jag vet inte. Vi får mejla. Och ringa. Och blogga. Och jag kommer och hälsar på dig så fort jag bara kan! Och du måste komma hem ibland med...
Hörs imorrn honung, annars jeflar <3

Anonym sa...

grattis i efterskott hörru!! jag visste väl att jag hade glömt något :D
Allt blir så bra så!
Min polare ska också bli lärare, tänk om ni hamnar i samma klass?? :)
kram hörru!