CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 28 augusti 2008

I-landsproblem så det skriker om det...

Jag kom och tänka på en sak idag. Eller... Nej, jag kom inte och tänka på det idag. Jag tänker på det varje dag. Hela tiden. Och jag har redan tänkt det för länge sen. Jag har säkert redan sagt det också. Man kanske borde förändras, eller gilla läget. För nu råkar det ju vara så att det måste vara något som är fel. Alla som jag har träffat här på Hib, med en eller kanske två undantaget, har pojk- eller flickvänner. Så hur kommer det sig att jag är den enda jag känner som inte har, och aldrig har haft en pojkvän. Hur kommer det sig, om det inte är något fel, att jag är 19 år och helt... ensam? Fast det är inte rätt ord, jag har ju er... Men jag har inte någon att dela detdär extra med. Det sista lilla, den sista biten av sitt väsen. Det som gör en människa så vacker.
Så jag tänkte bli mer som Mirja. Ärligt, vem gillar inte Mirja? Alla älskar henne. Eller Eme, där har vi en underbar människa. Emma? Cammi? Jag kanske borde bli mer som Louise. Eller kanske som Ida, som jag bara har känt i fyra dagar. Fast vet ni vad jag inser när jag sitter här och försöker göra mig löjlig över min egen ensamhet. För det första, jag vill inte, jag kan inte, vara som er. Ni är inte som jag. Jag är inte som er. Jag har inte den utstrålningen, jag är inte så osynisk. För det andra, ni är så mycket mer utåtriktade än jag. Jag vågar verkligen inte prata med någon om som inte har börjat prata med mig, eller jo, om man tittar på mig och ser mer bortkommen ut än jag känner mig. Då kanske jag pratar med er. Om ni inte ser snyggare ut än någon jag vågar prata med. I hate what they did to me. (Den som förstår varför jag skrev på engelska vet vem hon är). Jag vet. Jag måste släppa det. Eller, jag har släppt det, nu måste jag släppa mina fixeringar, mina rädslor. Det är inte lätt, jag vet inte hur ni har gjort det jag vet en som inte har gjort det. Hur? 

Pitty trip. Det är vad jag har idag. Varför? För att vi hade vår första träff med studiegruppen idag och jag vågade inte säga en enda sak annat än det som var tvunget, fast att jag som vanligt hade massor av åsikter rörande allt. Jag är tillbaka. Jag är samma person jag har varit sen jag bytte namn. Maria, hon som inte syns alls.

Jag är ju hemma nu. Kan jag inte glädjas? Tydligen inte. Suck.
Kul för Cammi att A-K kom och hälsade på henne =)
Kul för Mirja att få vara utomlands med Jacob (när kommer hon hem? Eller har hon kommit hem men är på kollot nu??)
Kul för Emma att?? Ja du, jag har inte en aning om vad som händer i ditt liv. Not a clue.
Kul för Louise att du äntligen har flyttat hemifrån.
Hmm, tilläggas bör kanske att jag inte är ironisk. Jag ska sluta använda ironin som en sköld. Snart. Men till dess får jag väl förklara när jag är, och inte är, ironisk.

"When youre lost
On life’s trail 
And you feel doomed to fail
Do not fail
Find Your Male
Find Your Male
That’s your Grail"


Jag har lite snöat in på Spamalot, jag vet =P
Happ... nu ska jag se på SatC och sen ska jag försöka sova lite. I morgon hämtar jag mina nycklar!!
Pussokram på er saknade <3<3

0 kommentarer: