CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 5 maj 2008

Hund eller råtta??

Större delen av helgen har jag ägnat till att tjata på mamma och pappa om att vi borde köpa en hund. Närmare bestämt en dvärgspets (ja Mirja, en sån hund som Patrick Stump). När jag insåg att jag inte var tre utan snarare arton kom jag på att jag får nog ta och köpa en egen dvärgspets när jag flyttar till Borås. Så jag bestämde mig för att kolla upp priset på denna underbara förvuxna råtta. Vet ni vad en renrasig dvärgspets kostar?? 12000 kronor! Hur kan man ta betalt 12000 för en 18 cm hör hund?? Det spelar ingen roll hur söta de än är, 12000 är de inte värda, ens om jag skulle ha de pengarna.

Så det får bli en ökenråtta i stället. Vet ni vad en ökenråtta kostar?? Max 100 kronor. Det är inget fel på ökenråttorna, jag har velat ha en sån sen jag var fjorton. De är sååå söta.

Fast jag hoppas ju på att en dag inte tycka att 12000 är mycket för en förvuxen råtta. Och nej, det är inte mitt uttryck, det var pappa som sa det. Fast jag tror att jag alltid kommer tycka att 12000 är mycket pengar. Så det blir nog en blandras någon gång i framtiden. Vet ni vad en sån kostar?? Typ 6000 kronor. Crap vad mycket pengar!! Det blir nog bara råttor till mig.
Jag såg förresten världens gulligaste annons, det var någon som tyvärr var tvungen att sälja sina åtta (!) ökenråttor. Längst ner i annonsen stod det med fet text INTE ORMMAT! och jag tyckte så synd om denna söta människa som tydligen är väldigt fäst vid sina små råttor. Som förövrigt bara kostade 25 kronor, thank you very much =/

Jag har börjat tänka mer på dethär med att flytta. Måste jag göra det?? Kan inte ni flytta med mig ner?? Jag vill inte vara tvungen att värdera varje stund vi spenderar tillsammans för att vi snart går skilda vägar. Jag gör det, men jag vill inte vara tvungen att göra det =(
Jag ser jättemycket fram mot i morgon! =) Btw, det ska bli jättekul att bygga katapulten! Jag ska ta kort på det så att jag kan visa för min lilla kusin Erik vad jag kan göra! Han är så inriktad på att det bara är killar som kan att jag så klart måste ha bildbevis =P

"Keep shining
Keep smiling
Know that you can always count on me
For sure
That's what friends are for
For good times
And bad times
I'll be on your side forever more
That's what friends are for"

Jag saknar Eme =/ Pussokram på er läsklingar <3<3

1 kommentarer:

Scott McLean sa...

Hello, Wow That's a beautiful dog. Is it yours? Our dog is a Black Lab and she is cute. Sometimes a dog pic shows up on my fast food blog. Have a nice day.