CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 3 maj 2008

Att städa, eller inte städa. Det är frågan

Idag borde jag ha skrivit i alla fall en labrapport och städat mitt rum. Det gjorde jag (som vanlig) inte. Det är så sorgligt tragiskt att jag inte städar undan mina tio saker och skriver mina tusen(?) ord. Men det är så jag fungerar. Om jag kan gör andra saker än läxor och städa så gör jag det. Se på TV, Facebook, Youtube, lyssna på musik, läsa tidningar, läsa böcker, dagdrömma... Det finns många fina alternativ för alla sorters humör. Så det blir inte så mycket städa av. De enda gånerna jag vill städa är om jag har läxor att göra och om klockan är sådär tio-ett på kvällen/natten. Så fungerar jag.

I morgon ska jag till Mirja för att hjälpa henne och Emma att bygga deras katapult. Det ska bli kul tycker jag =) Fast Emma och Mirja hade tydligen pratat liiiiite förbi varandra och Emma kan inte för ens senare på kvällen än vad som var tänkt från början. Men det ordnar nog sig. Vi kan säkert jobba effektivt och, eh okej, vi kommer nog inte komma så långt i morgon för tyvärr så är vi tre okapabla att jobba effektivt tillsammans (sorry babes <3).>

Just nu sitter jag och tittar på tvåan på någon film med Dolly Parton och Julia Roberts, lyssnar på mamma och pappa som bråkar, som vanligt..., och gissa vad jag vill? Just det, städa. Så jag ska nog ta och städa så tyst jag kan nu tror jag.

"Jag har lärt mig att idag
Inte ta nånting för givet
Dumt nog trodde faktiskt jag
Vi tillsammans skulle genom livet
För aldrig har väl något känts så rätt?
Du och jag vi var som ett"

Kom att tänka på den idag, jag hörde den första gången några dagar innan jag skulle flytta från Alingsås. Den passar in på mitt humör idag =/
Godnatt och pussokram på er underbara läsklingar =) <3<3

0 kommentarer: