CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 25 maj 2008

ESC, Björn Gustavsson, Alingsås

Såg ni på Eurovision Song Contest igår? Det gjorde jag. Ganska många halvtaskiga låtar och sen detta eviga röstande. Kommer ni ihåg förr i tiden, innan vi räknade Turkiet, Israel och Azerbaijan som "europeiska" på den tiden då det inte var mer än ett tjugotal länder som röstade. Kommer ni ihåg hur frustrerande det var? One point goes to, two points goes to... Sen förändrade de ju systemet, vilket ledde till att man insåg hur många länder som kan få delta utan att röstdelen tar fem år. Så plus och minus på ESC.
Plus och minus får även min stora kärlek Björn Gustavsson, Sveriges mest briljanta komiker utan respekt för något! =) Jag gillar skarpt det han gjorde igår, alla borde läsa upp rösterna som han gjorde, även om vi var många Björn-fantaster som listat ut att han skulle säga 12 points goes to Sweden. Urkul tycker jag, men det är inte så många utanför Sverige som förstår att det är ett skämt. Världen tror redan att vi svenskar är okapabla att prata engelska, gissa vad de kommer tro nu då?

Men skit samma, Björn Gustavsson rockar och sen får omvärlden tro vad de vill. Mirja och jag ska se honom om fem dagar! Weey! Björn here we come!

Mamma pratade med någon i telefonen (Magnus?). Hon pratade om hur jag har åkt fram och tillbaka mellan Alingsås de senaste tre åren och hon sa något i stil med att man måste välja. Eller så är det jag som mins fel, men skit samma. Har jag inte redan valt? Tyvärr är det nog så. Fast en hemsk tanke slog mig. Tänk om saker inte alls blir som jag har tänkt mig. Tänk om jag längtar hem något fruktansvärt? Hem till Uppsala. Tänk om jag isolerar mig mer om ett år än jag gjort de senaste åren? Tänk om jag inte hittar någon som kan dra upp mig ur mina depressionssspiraler.
Jag är inte alls lätt att komma nära, Linda kommer hålla med mig här. Jag är dessutom både ganska otrevlig och bitchig. Allt detta för att dölja min osäkerhet. Tänk om jag inte hittar någon och bara bråkar med Eme och alla andra där nere. Tänk om jag går alla på nerverna. Överallt. Jag säger ju att ni inte vill bo i min hjärna.

I morgon har jag den sista IGprövningen sen är det bara lite bioteknik kvar i skolan och sen är jag klar med gymnasiet! Hurra på mig och alla -89or (och alla ni som börjat sent/tidigt/gått om) med mig! Grattis på oss hörrni!

"I want to be alone
I want to be with yall
I want to be like me
---
I'm gonna scream out loud
I want ot make no sound"

Ja ni, osäkerhet och beslutsångest, mitt livs temasång. Godnatt och pussokram på er läsklingar! <3<3

0 kommentarer: