CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 17 maj 2008

Fredagen =)

Igår var jag ledig från skolan, fast så mycket ledighet blev det inte för mig. Först åkte jag ned på stan för att träffa mina teaterkompisar. Det var jättekul! Vi borde göra om det. Jag som stundvis inte ens har gillat er. Jag och mitt humör. Tur för mig att jag höll ut, annars hade jag aldrig lärt känna dessa fyra helt unika underbara människor. Fast jag hade aldrig varit tvungen att lämna dem heller då. Varför ska jag ha så svårt för att bestämma mig för var som är hemma?

Sedan var jag barnvakt åt Theo. Han är en av de sötaste bebisarna i världen. Det är ganska kul att se hur snabbt små barn kan gå från att storgråta till att skratta. Det ska bli tillökning i den familjen dessutom =) De ska få en liten flicka som än så länge heter Linn, det ska bli kul tycker jag =) (Jag tänkte när jag träffade dem senast att det är en tjej men det kan man ju inte säga sådär bara, jag sa dessutom när Susanne var gravid att det var en tjej, och det var det ju (Maja). Jaja, det är 50% chans men ändå)
Niclas, Tilda och Theo. Ytterligare tre personer att sakna här i världen. Det börjar bli ganska många i Uppsala som jag kommer sakna. Sluta förvirra mina definitioner på hem.

Igår såg jag på Sicko av Michael More. Det är vidrigt att se hur ett av världens ledande länder inte tar hand om sina egna medborgare. Vi visste ju redan att de hatar den övriga världen men de som jobbade vid Ground Zero? Fattiga människor? Oförsäkrade? Försäkrade? Om Kuba kan ta hand om alla medborgare, om Kuba kan ta hand om de amerikanska medborgarna som kommer dit och ber om hjälp, varför kan då inte den amerikanska staten ta hand om dem?
Ett råd till er amerikaner, emigrera! Det är i alla fall vad jag skulle gjort, det är vad många har gjort.

Always look on the bright side of life
For life is quite absurd
And death's the final word
You must always face the curtain with a bow
Forget about your sin
Give the audience a grin
Enjoy it it's your last chance anyhow
So...
Always look on the bright side of death

Nu bråkar mamma och pappa igen... =/
Pussokram på er läsklingar <3

0 kommentarer: