CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 10 maj 2008

It's the meaning of life!

Idag har jag spenderat större delen av dagen till att förundras över hur fort det blir sommarvarmt och hur beroende av skolan jag är för att förstå veckodagsföljderna. Tydligen blir det inte automatiskt lördag bara för att jag inte går till skolan. Jag tror nämligen att det är söndag idag eftersom jag inte var i skolan igår. Tack och lov är det lördag och jag har en hel extradag på mig att plugga.

Igår fick jag ett telefonsamtal jag helst vill glömma. Sendan satte jag på Liftarens Guide till Galaxen men kommentatorspår i hopp om att mina drömmar skulle dränka min känsla av pinsamhet. Det gjorde den inte. Men jag hade kul i alla fall.
Jag känner mig som en jättenörd som ser om filmer för att jag vill höra kommentarerna bakom. Framförallt Liftarens Guide till Galaxen ger mig nördvibbar.

Idag satte jag istället på The Meaning of Life med kommentarer i stället. Jag saknar MontyPython delen av mitt liv. Vart tog den vägen?? Okej, jag vet, jag dränkte den när nästan hela min omgivning ville strypa mig och mina dåliga Monty Python referenser. För alla er som inte känner mig sådär överdrivet bra (har svårt att tänka mig dig men du är kanske Mirjas kompis?) så suger jag på att återberätta skämt och historier jag lyckas med att förstöra allt.
Jag tittade i alla fall på The Meaning of Life och jag kan inte låta bli att älska den filmen. Den är lite härligt cynisk med tanke på deras oförmåga att komma på någon bra mening med livet.

Why are we here?
What's life all about?
---
For milions this life is a sad vale of tears
Sitting round with rien, nothing, to say
While the scientists say we're just simply spiralling coils

Of self-replicating DNA
---
C'est le sens de la vie.
This is 'The Meaning of Life'

Den texten är ju bara för skön. Jag har några fler icke PAtD och FOB texter på lager =P Så här är vad jag tror är meningen med livet. Eller nej, dethär är det bästa jag orkar komma på strax efter tolv på natten.

Älska mycket. Säg det ofta. Ångra inget. Se inte bakåt. Lev i nuet helt enkelt

Nej jag lever inte som jag lär, men jag försöker =/
Nu ska jag sova så jag orkar biologi och samhällskunsapsplugga i morgon. Pussokram på er läsklingar <3<3

0 kommentarer: