CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 9 september 2008

Nyinflyttad och ansvar tydligen...

Så nu sitter man här igen och försöker skriva något meningsfullt i meningslösheten. Det är tisdag idag. Igår åkte mamma, pappa och Björn hem efter en tacksam och stressfull helg. Vi flyttade in mig i söndags kväll, i lördags åkte vi till IKEA och köpte en säng, ett klaffbord och stolar till min minimala lägenhet. Bilder kommer senare eftersom det inte går att packa upp, bordet och en stol var sönder så jag måste byta dem. Quality of Swden? 

Igår hade jag mitt första litteraturseminarium, det var jättenervöst men vet ni?? Jag pratade! Och idag hade vi grupparbete, eller alltså en disskusion, och vet ni? Jag pratde typ mest! Wohoo!

Såklart har jag hittat en kille som är "kär" i mig, som vanligt. Ni vet, han pratar med mig så han måste vara kär i mig. Fast denhär är lite annorlunda, vi hade seminarium och jag och en tjej, som också heter Maria, satt ensama vid ett bord. Läraren sa att det inte riktigt fungerade, vi skulle vara ungefär 6 i varje grupp. Det gick typ en minut sen säger han, jag kan flytta över! För mig är det en enormt tecken på att man gillar någon. Sen var det som vanligt ingen som ville byta plats varpå läraren konstaterade att vi var vuxna människor som borde klara av sånt utan besvär. Det löste sig efter endel gnäll. Men men...
Jag borde diska, har använt ganska mycket disk idag, men jag hatar att diska. Suck. Vet ni? Det är dyrt att äta!Jag bakade kladdkaka utan recept idag. Det enda jag kom ihåg säkert var mängden kakao, smör och ägg. Resten improviserade jag. Dessutom la jag till lite havregryn. Någon kladdkaka blev det inte, och inte var den överdrivet god heller. Men den duger när man vill hämma sötsuget=P Ska nog ta med mig ett par bitar till skolan i morgon så jag inte får för mig att köpa godis i skolan.

Här är det riktiga receptet:
2 Ägg 
3 dl Socker 
100 g Smält Smör el margarin 
1 dl Vetemjöl 
4 msk Kakao

Här är vad jag hade i:
2 ägg
2 dl socker
100 gram smält smör
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 dl havregryn
Salt

Saltet bör man tillsätta, det framhäver kakaosmaken, om ni inte visste det =)
Grädda (den övre) i 20 minuter på 200 grader. Jag gräddade nog på 250 grader i 15 minuter. Så går det när man inte har internet. Haha, justdet, jag snyltar på någon annans uppkopling tills jag får mitt modem, jag beställde det i söndags och jag kan inte vara utan internet i en vecka. Är man inte smart nog att sätta lösenord på sin uppkoppling.

Nu ska jag se på SatC och diska lite, Malin kommer hit klockan halv åtta i morgon, hennes tåg kommer då. Vi börjar nio och det verkade inte snällt att hon skulle behöva strosa runt på stan om hon hellre ville vara hos mig. Så kan det gå. Hon har massa tics precis som jag. Det var skönt att prata med henne om det.

"I don't care what you may think about me
As long as it's about me"

Pussokram på er underbara läskade <3<3

0 kommentarer: