CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 9 januari 2009

Maria's pov

Jag fastnade lite framför datorn igår, jag har hittat Queer As Folk och igår kunde jag inte sluta titta på det. Jag slutade titta klockan fyra. På morgonen. Så kan det gå. Jag vet, jag suger.

Jo, jag och Anders ska åka upp helgen mot den 1a februari, mamma ska flytta då. Så jag tänkte faktiskt att jag och den som är intresserad kan gå ut och festa? Det skulle jag vilja tror jag, jag orkar inte vara hemma båda kvällarna... So, any takers?

Idag har vi pratat i studiegruppen om våra studiegruppstillfällen (det måste alltid ändras på dem, så att det inte blir massa långa hål, stackars göteborgarna) Igår ändrade vi ett tillfälle, som vi idag kom på att det inte funkade. Då ville de ändra det till kl 10 på morgonen. Jag sa att "Nej, det går inte, jag kan inte komma före ett, kanske inte före kvart över ett, jag ska till tandläkaren" Jag kan inte ändra på den tiden, jag har ju redan avbokat en gång. Efter typ tre minuter säger en av gbgarna att "Men det är ju av personliga skäl" Jag blev så arg! Enligt skolan får man inte ändra ett studiegruppstillfälle om inte alla i gruppen är okej med det. Vilket i stort sett var vad jag sa. Eller jag sa att det spelar ingen roll varför det inte fungerar för mig. Men vem fan är hon att säga "persoliga skäl" vad är det för skäl de har när de vill åka hem med en tidigare buss? Vilka skäl var det som gjorde att vi inte kunde ändra en tid för att hon skulle till frisören eller vad fan det nu var? Arg är vad jag blev. Arg är vad jag är. Men för en gångs skull är jag glad att jag inte sa något, man måste inte ta alla strider.

Så på det sättet har min skolstart varit. Som vanligt.

"Thus conscience does make cowards of us all"

Se på As If om ni får en chans, det är så bra =) pussokram <3<3

1 kommentarer:

Mirja sa...

Jag flyttar den helgen, så jag vet inte om jag hinner :S Eller ja, jag flyttar på måndagen men jag borde nog packa och sånt där. Misstänker att mamma kan bli lite gnällig om jag tvingar henne att ta ledigt från jobbet och sen drar ut med er :P Men vi kan väl höras framöver, det kan ju vara så att jag blir klar jättemkt tidigare.

Din grupp är skadad. Skit i dom!
Puss <3