CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 27 januari 2009

Disloyal order of water buffaloes

Jag trivs här. Jag trivs verkligen är. Jag gillar människorna och staden och... allt!
Jag säger ju att jag kan agera
Min nya studiegrupp är helt hysterisk! Det är helt ofattbart att något som är så dåligt (tro mig, min nya studiegrupp är jättemycket sämre på ett sätt men sååå mycket bättre på andra sätt...) kan kännas så bra. Vi kommer egentligen inte överens, vi har en kille (man?) i vår grupp som har arbetat i skolan i tio år och därmed tycker att han kan allt mycket bättre än vi kan. Vi är fyra tjejer och en kille och han sitter som Calle gjorde på gymnasiet "åh (suck) nu sätter de igång" Eh, ursäkta mig men om du har något att säga oss kan du ju säga att du är man och inte orkar med oss när vi pratar som mest tjejer gör, det ligger i miljön för oss. Sen kan du ju samtidig ta och köra upp din översittarattityd någnonstans där solen bara skiner om man solar som min mormoster föreslog en sommar (med en tändsticka mellan skinkorna...). Fast det känns ändå bra, jag pratar, jag har inte löjlat mig med "blyghet" ens första gången, de lyssnar på mig men ifrågasätter ändå det jag säger. Jag får vara med, jag är inte en åskådare som önskar att få höra till. Då spelar det tydligen ingen roll för mig hur man beter sig i övrigt, jag kan tydligen till och med stå ut med översittarfasoner.

De andra tjejerna i gruppen är jättestörd på honom men jag menar att han bara är manlig och vi är kvinliga. Det håller de inte riktigt med om. Jag kanske är mer tolerant vad gäller sånt, pappa är ju sån, överkänslig, tar allt man säger som personangrepp... Så jag är med på vad han menar i alla fall...

Mirja! Kommer du ihåg att du skrev "åh, jag älskar bögar" till mig i ett sms, för ganska länge sen nu? Det gör i alla fall jag (jag har kvar det =P) och det gör tydligen jag också. Bögar är det bästa som finns. Queer as folk (US). Finns det något bögigare än en show av homosexuella för homosexuella, där ungefär hälften av skådespelarna är gay? Svar: ytterst osannolikt. Jag älskar den serien. Den har förändrat mig (nej, på riktigt, jag beter mig på ett annat sätt än jag gjorde innan jag såg på den jag lovar!) Personligen anser jag att jag är en blandning mellan Brian och Ted (ni får själva se på serien och lista ut vilka delar jag håller med om, det är inte hjärnkirurgi). Och jag älskar Emmett, spelad av Peter Paige. Både karaktären och skådespelaren är underbara! Say Uncle se den när ni ändå håller på och tittar på allt jag tipsar om (som om någon läser det jag skriver och tänker ja! vilken bra idé!). Brian och Ted. Schizofren! Ha!

"So he said would it be alright if we just sat and talked for a little while?
If in exchange for your time, I give you this smile?"

Det är en av de få rena kärlekssångerna som jag står ut med, och den textraden är nog den enda som inte får mig att typ spy.

"Din mamma luppsala" Jag pratade med Maja alldeles nyss. Ååå som jag saknar henne! Jag kommer till Uppsala om tre dagar... <3<3

1 kommentarer:

Mirja sa...

Jag vet. Men den är underbar! Om man bara köper mycket små och ovärda askar så blir det kanske inte så farligt dyrt? (A) Ja, jag vet - jag ljuger för mig själv... Suck.

Jag tror du är det också. Oftare, fast det växte liksom fram under hela gymnasietiden. Du var inte samma du i trean som du var i ettan. Du ville mer i trean :)

Vilken dag är det om tre dagar? Jag har gett upp matten, jag ska ändå bara bli sjuksköterska ;)
Jag är hemma på fredag, lördag och söndag! Träffa mig, jag har julklapp! =)

Puss <3<3