CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 11 februari 2009

Whatever

Jag sjunger inte bra. Fast det visste ju redan ni. Varför är det ingen som har sagt det till mig? Jisses, jag var till och med på West End Star. Inte undra på att jag inte gick vidare. Jag ska sluta sjunga. Det är ju hemskt hur jag låter. Så nu lägger jag av med det också. Fast jag kommer ju alltid lyssna på musiken.

Mamma ringde idag. "Nu har jag ett dilemma, jag är bjuden på bröllopet." Ja, vilket dilemma. Min dotter eller min kusin. Jag säger ju att jag inte bryr mig längre, jag på att fira framgångar, inte att man blivit ett år äldre. Så där ser ni.

Jag ska sluta upp med att bli besatt av människor, karaktärer, grupper och serier. Det kan ju omöjligt vara roligt för er när jag pratar om människor och annat som ni inte har en aning om.

Jag lagade mat idag för första gången på nästan två veckor. Det är inte roligt att vara singel.

Jag ska sluta klaga. För de av er som inte försått vad jag sysslar med så ransakar jag mig själv för att göra mig av med alla jobbiga sidor med mig. Jag ska sluta vara cynisk. Jag ska tro på kärlek och lycka och goda människor. Jag ska bli en lycklig, självsäker individ först ska jag bara sluta vara jag.

Kommer ni älska mig mer om jag lägger av med allt som är jag? Kommer ni älska mig mer om jag slutar upp med alla dumheter? Kommer ni älska mig mindre? Det är inte lätt att tycka att allt som är karaktäristiskt med mig är det jag hatar och tror att ni stör er på. Alltså, att det jag tror att ni säger/tänker först om mig är det som är irriterande. Därför lägger jag av med dem nu. På torsdag ska jag flytta ut ur mig själv... Och så ska jag sluta vara så kritisk. Vilka delar ska jag behålla? Inga.

Okej, jag kan inte sluta vara jag, men jag ska hålla all den skiten som jag tror att ni stör er på inne i mig.

Och så ska jag vilja vara med på kort och i stora sociala sammanhang. Och så ska jag bli normal. Och så ska jag skaffa en pojkvän som jag sen tänker klaga på att inte är tillräckligt romantisk. Och så ska jag inte vara så arg... Listan blir lång nu. Vi börjar med det cyniska klagandet så borde det andra komma av sig självt... Sluta se på tv så mycket också...

Oh, well, nu vet ni vad jag har för mig. Ett projekt som kommer ta någon dag eller så.

"If I lay here
If I just lay here
Would you lie with me and
Just forget the world?
Let's waist time
Chasing cars..."

Och så ska jag bli tjejig... <3<3

1 kommentarer:

Mirja sa...

Hah! Det är ju såna helger som gör det okej att äta hur mycket godis som helst utan att nån kollar konstigt! Vilket f.ö. är vad jag tänker göra idag =P Rosa godis! Dom behövs :O

Och om du ändrar dig så kommer jag att älska dig lika mycket. Jag kommer nog vara ledsen ibland, för då vore du ju inte du, men jag tror inte man slutar älska någon sådär rakt av...

Förresten sjunger du fint. Sluta tracka på dig själv (eller nej, gör inte det. Sluta aldrig vara den du är)!

Puss på dig <3