CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 14 februari 2009

Today is a holiday invented by greeting card companies to make people feel like crap

Okej. Fine, jag är cynisk. Det kommer inte förändras och jag tror inte att jag vill att den delen av mig ska försvinna. Jag är ju inte ensam om att tycka allt jag tycker om kärlek och... världen. Samhället. Idag är det Alla hjärtans dag och jodå, jag försöker att tänka på Eme, ni, min familj... Men det spelar ingen roll hur mycket jag tänker på alla jag älskar, och de som älskar mig. Det spelar ingen roll hur mycket jag än försöker le och vara glad. I slutändan, när allt kommer till kritan handlar Alla hjärtans dag för mig om par. Om att man ska köpa så mycket som möjligt, för man kan ju omöjligt visa sin kärlek på andra sätt än genom gjejer och på alla hjärtans dag. Jag hatar idag ur tre aspekter.

För det första var jag aldrig älskad på alla hjärtans dag. Fast det kanske är här jag inte ska berätta hur söt min storebror var en alla hjärtans dag när han köpte godis i små askar på alla hjärtans dag. Året därpå försökte jag göra något lika uppsaktat, något som visade sig vara ett bittert misstag som slutade i att mamma började gråta. Jag var kan inte ha varit mer än sex och kalkylerade texter från en bok som jag hade. Jag valde texter baserat på hur fina bilderna var och brydde mig nog inte ens om att läsa vad det stod för mamma fick en text om respekt. Hon tog jätteilla upp och jag börjar sakta inse varför jag hatar alla hjärtans dag.

För det andra tror jag inte på kärlek. Jag tror inte på det helt enkelt. Det handlar bara om förtroende, respekt, trygghet, nervositet. Hur kan man tro på något man aldrig har känt, aldrig har haft?

För det tredje hatar jag den kommersiella delen. Varför kan det inte gå ut på att visa att man tycker om människor på andra sätt än att köpa nallar och cholkad och rosor för 50 kr? Varför kan vi inte skänka 50 kr till någon hjälporganisation istället för att köpa skit för de pengarna? Suck.

Fast jag är inte bättre än någon annan. Idag var jag och köpte godis för första gången på typ en månad (näe, en vecka...) så vilken ände på skalan hamnar jag? Hyckleri.

"Dear gravity
You held me down in this starless city"

Suck. Sometimes you just suck. <3<3

1 kommentarer:

Mirja sa...

Jag gillar Alla hjärtans dag :)
Jag har inte köpt någonting till någon, jag har träffat Jacob i typ fem minuter och då dissade han mig för att han ville sova, jag kommer behöva plugga halva dan, men jag får äta ÅTTA KG ROSA GODIS om jag så vill :P And I love it!

Jag älskar dig, min honeylicious. Du är min sötaste sötnos, och det kommer du alltid vara oavsett om det är alla hjärtans dag eller ej.
Så PUSS på en alldeles helt vanlig lördag, där vi väljer att ignorera alla eventuella uttryck för kommersiell exploation och idiotiska meningslösa uttryck av fejkat emotionellt engagemang ;)

Du är sodastreamad oboy!