CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 9 februari 2009

Sigh

Man kan ju tro att efter en vecka praktik, en vecka inom det område man senare förväntas jobba, har massa roligt att berätta. Det har jag, fast jag får ju inte skriva om det, jag är ju faktiskt sekretess belagd. Eller, ja, det är sekretess på det som händer i skolan. Dessutom är det inte roligt att skriva om det roliga. Det känns bättre att skriva om det jobbiga, av någon anledning.

Sami, mammas kusin, ska gifta sig deeeen... 1 augusti. Det jävla aset. Jag är så arg. Av alla dagar som finns, av alla dagar väljer de min 20årsdag. Nu lägger jag ner födelsedagar. Det här är liksom sista droppen, beviset på att jag inte spelar roll. Så nu slutar jag fira mig, födelsedagar, namnsdagar (som jag ju inte har firat innan heller), ev. förlovning och bröllop kommer inte ske som andra har sina. Körkort. Allt som kan tänkas att borde firas. Allt sånt skiter jag i från och med i år. Hopp, att vilja att något ska gå sådär äckligt bra som det aldrig går. Jag slutar i år. Avsäger mig allt firande av alla dess sorter. Jag skiter i det. Jag är ändå inte viktig. Jag är inte ens bjuden. Paradoxalt av mig att å ena sidan inte vilja bli bjuden, eftersom jag inte tror på bröllop, samtidigt som jag blir sur för att jag inte blir bjuden, detta för att nu kan jag ju inte ens fira med mammas släkt om jag skulle vilja. Fast mest vill jag ju inte, det skulle ju bara innebära att jag skulle spendera en hel dag med att tänka på hur lite alla bryr sig om mig. Så nu har jag släppt det, jag har lagt ner alla typer av firande. Jag skiter i det helt enkelt. Jag vill inte vara med längre. Jag vill inte hoppas på att mina morbröder ska komma ihåg att jag fyller år, för att sen bli ledsen när de inte gör det. Jag vill inte planera fester på dagar som alla kan komma för att sen bli besviken när ingen kommer. Jag vill helt enkelt inte blotta mitt hjärta för sånt lägre. Det som inte dödar dig gör dig starkare. Fast det är ju bara fram tills du dör. And what good would that doVet ni hur mycket en begravning kostar?

"The best part of believe is the lie"

God natt på er vaddå, två? som läser min blogg... <3<3

1 kommentarer:

Mirja sa...

Äsch, var inte depp. Jag blir inte heller firad, vi ska fira Mys 18-årsdag den helgen. Vi går ut på 20-årspub sen istället, och skiter i din släktings snyggt planerade bröllop.
Det här fixar Mirja :) Du ska nog få din födelsedag...
Puss <3