CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 22 mars 2009

Insikter och instinkter

För några dagar sen, eller egentligen några nätter sen, kom jag på en sak. Eller, spela roll. Så här är det: Jag måste ändra mitt sätt att vara. Det här är inte ett inlägg om hur mycket jag hatar mig själv. Det är inte ett inlägg efter flera dagars gråt och huvudvärk. Det handlar om min inställning, min attity. 

Jag är cynisk. Jag är inte rosa och fluffig, jag är svart och hård. Men bara för att man är som jag betyder inte det att jag måste hata mig själv. Insikt. Ja, det slog mig i onsdags. Jag insåg plötsligt att jag inte kan spendera varenda vaken sekund med att hata den jag är, det jag gör och hur jag ser ut. Instinkt. Nu är det så att jag ser ut som jag gör, jag är som jag är och jag gör så gott jag kan. Jag kanske inte gillar något av det, men nu är det så. Jag kan inte spendera resten av mitt liv som jag har spenderat början. Jag orkar inte det. Jag måste inse att jag får tycka om mig själv, jag får tycka att jag är lite söt, att det jag gör är värt något och att jag inte kan vara helt värdelös. Det kommer ta tid men förändringen är nödvändig. Är ni med på vad jag menar?

Jag orkar inte förklara mer tydligt så fattar ni inte får ni fråga. Jag mår dåligt igen, jag är sur som vanligt så jag är inte där än. Jag kommer nog aldrig komma dit, men det är ett ganska bra, om än långt, mål.

"Lift your head heavy heart"

Pussokram sötnosar <3<3

0 kommentarer: