CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 13 mars 2009

Ia arg

Man får vara ledsen for no good reason eller hur?

Det är i alla fall jag...

v

v

v

v

v

v

v

v

v

Idag tänkte jag försöka mig på att se det positiva med att vara singel. Min lista på grejer som är bra med att vara singel;

  1. Ingen dömer om man inte äter något annat än sokis, chips och mackor på hela dagen
  2. Man får vara precis hur grinig och cynisk man vill, det stör ingen
  3. Ingen tittar snett på en för att man gnäller över hur sjuk man är, utan att ha några yttre symptom
  4. Man får se precis hur mycket man vill på snygga killar (hm, män kanske är en bättre benämning egentligen) på internet utan att någon blir sur
  5. Man får ragga precis hur mycket man vill på precis vem man vill
  6. Man får se på hur mycket tjej-TV som helst
  7. Man... kan... suck

Och där var listan slut. Jag vill meddela folket om att till i stort sett varje punkt finns det en motpunkt. Ingen sympatiserar med mig och ingen lagar mat åt mig. Ingen går och handlar åt mig eftersom jag inte orkar handla själv. Ingen bryr sig om vem jag ser på (den punkten kan man ju använda som ett motargument i sig). Jag ser inte på tjej-TV mer än kanske Grey's anatomy, för tillfället tittar jag på Simpsons.

Detdär med att handla. Igår var jag och handlade och hela vägen till ICA (som btw ligger fem minuter härifrån, eftersom ni inte vet om det) svor jag över hur jävla långt bort världen hade bestämt sig för att lägga ICA. Sen svor jag över vädrets respektlöshet mot min vårönskan. Det snöar nämligen här och jag hatar snö. Väl på ICA svor jag över att det var så mycket folk på ICA. Sen svor jag över hur lång kön var och hur låååångsam kassörskan var. Sen skrattade jag lite åt killen framför mig som var 28 men inte fick köpa snus eftersom han inte hade med sig leg (Skojar du? Jag är 28) Haha! Sen svor jag över hur långt det var hem och att det inte hade slutat snöa. Dessutom svor jag åt alla som råkade titta på mig.

Min lilla utflykt till ICA kändes som en evighet men tog i verkligheten kanske tjugo minuter.

Förövrig kan jag ju tillägga att jag köpte pizza, sokis och bakelser utan att bry mig om vafan kassörskan eller någon annan tyckte om mig. Jag tänkte när jag var och handlade att det inte skulle finnas någon mat åt mig imorgon. Och nu är det imorgon och nej det finns ingen mat åt mig. Jag får leva på nyponsoppa, mackor och apelsiner idag. 

Förövrigt är jag arg på WMP för att den spelar fel låt, och det känns ju otroligt värt att spendera energi på att vara arg på ett program som spelar fel låt när man kan byta låt med ett knapptryck.

Såå, nu går jag och kokar lite nyponsoppa så jag får i mig något annat än sokiset och grapefrukten som jag ätit idag, det verkar som en bra plan.

"And I for one can see no blood
From the hearts and the wrists
You allegedly slit
And I for one wont stand for this
If this scene were a parish
You'd all be condemned"

Och om det är någon som har missat det så kallar vi hädan efter godis för sokis. Pussokram på er<3<3

0 kommentarer: