CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 13 oktober 2008

On demand!

Jag vet att jag inte har uppdaterat på ett tag, har varit hos mormor och morfar, ni vet, landet. Där internet kostar pengar per sekund man är ute =/

Idag har varit en flummig dag. Jag har fjantat mig med människor som jag inte känner. Som inte känner mig. Vad skrattar hon åt? Ingenting. Allt. Jag ser alla dumma idéer framför mig, hur man försöker lära en 5åring kärnfysik... Jag vill inte förklara det för alla. Jag bryr mig inte tillräckligt för att engagera dem.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för att det inte ska bliett jag-har-inget-liv inägg...
Jag träffade Maja och Erik i helgen. Det var kul. Jag älskar dem.

Jag lyssnar på Patrick Stump och Pete Wentzs (PeteRickpodcast. Dudes in the nude. Jag är så jävla äckligt kär i honom. Jag hatar det. Är jag inte 19 och vuxen? Tydligen. Jag är så förälskad i honom att jag helt går mot alla mina principer (bl.a. vägra Apple) bara för att få höra några minuter med honom. Damn you beautiful. Sen får somliga tycka vad de vill om hans vikt, längd och namn. Se det positiva, det är ju ytterligare en person som är kortare än dig. (MirjaHaha, älskar dig.

Just det ja, jag tänkte på en sak med Pete Wentz. Eller... det har ingenting med någonting att göra. Jag bara insåg att snart får de ju barn. Han och Ashlee. Det ska bli lite spännande att följa ett barns liv på det sättet som vi kommer att få. Ärligt, jag lär knappast vara ensam om att googla barnets (barnens ryktas det om, om vi lyssnar på rykten) namn. Det enda jag vet säkert är att vem eller vad, hur många det än är, så lär de vara jättesöta och otroligt begåvade. Och emo. Man blir det man ärver. Man är det man ärvt? Jaja, jag kommer inte på riktigt vad jag menar här...

Jag har börjat tänka på min barndom. Jag började nog bearbeta mina minnen när jag var i Alingsås. Varför har jag så extremt få minnen från min barndom? Varför minns jag ingenting alls nästan? Varken från skolan eller hemifrån. Var min barndom så hemsk? Jag minns ju inte. Jag vet i stora drag vad som har hänt men jag minns inte mycket. Jag vågar inte riktigt ta tag i mina egna känslor av ren rädsla för vad jag ska inse. Jag vågar inte. Kanske är det därför jag är så dragen till Alingsås. Jag tänkte på det när jag, varje dag, gick omkring i det område som så länge var mitt hem. Jag höll på att börja gråta. Jag minns känslan av att vara rädd, oavsett om jag vände mig hemåt eller mot skolan. Jag kan inte förmå mig att minnas varför jag var så rädd, eller förtvivlad. Jag vill nog egentligen inte veta. Men varför minns jag inte allt det som Eme minns? Jag förstår inte det... Varför minns hon? Om det nu var så hemskt? Varför är jag så svag?

Och nu läste jag om FoBs nya album som ju skulle komma ut den 4de November. Nu meddelar de att de inte vill släppa albumet på valdagen lägre. Det känns inte rätt. Nehä. Men skit i det då. Eller, oifs, det innebär ju istlt att de har en månad till på sig att fixa och trixa med albumet. Hellre ett album om två månader som är värt 200 kr än ett album nu som bara är värt 20 kr. Fast, Patrick, jag äskar dig ändå, även om du sjuter upp albumet för evigt! Haha, nu har jag verkligen skämt ut mig för de där personerna som inte känner mig men som ändå läser min blogg. Vilka är ni??

Såg nu på Värdens Barn galan någon av dagarna? Jag såg både fredag och lördag, men jag donerade inget. Jag mår dåligt över att jag inte donerade något, men allt känns så hopplöst, vilken nytta kommer mina pengar göra? De där 86 000 000 som de drygt fick in, vad räcker de till?? Hmm... Såg ni på Linn, hon som vann Lilla Melodifestivalen? Hennes låt var sååå bra. Jag började nästan gråta. Jag kan inte sluta lyssna på den nu... Kan man rättfärdiga självmord?

"Jag gråter ofta
Och vad ska jag göra utan dig"

Nu ska Maria sova, för hon sov bara 5 timmar i natt... Jag kommer hem i jul!! Yay! Så nu vet ni det. God natt. Jag saknar er. Jag älskar er <3<3

0 kommentarer: