CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 25 juni 2009

Blogging from Fors

Ja, det låter roligt i mitt huvud när jag skriver det. Haha. Så nu är vi äntligen i Fors, och för de av er som inte förstått det är det här Joakims pappa bor. Så vi är hemma in a way... Vi åkte klockan två och anlände klockan tio. Hur många är det som tror att Avesta (som ju är hans Alingsås och ligger 16 km från Fors) ligger typ i norrland, framförallt eftersom resan tog åtta timmar?? Nu är det ju som så att vi reste med SJ. Och SJ har fortfarande inte förstått att när det blir slutet på juni sådär så blir det jättevarmt. SJ har fortfarande inte insett att de behöver bättre lok och större tidsmarginaler! Suck! Vi stod stilla i Laxå i 105 minuter. Efter en dryg timma sa de åt oss att de av oss som skulle byta i Örebro (jag och Joakim bl.a.) skulle kliva på ett annat tåg. När det var en minut kvar till avgång för det tåget ropade de ut att de som skulle byta i till tåg mot Fors, och massa andra stationer, inte skulle med det tåget. Jag som kollat på klockan en minut innan och sett att det var två minuter till avgång insåg att vi hade bråttom av. Jag hann av men Joakim höll på att inte komma av. Det var lite SJs fel... men inte bara... Sen var vi drygt tre timmar sena till Fors, vi satt i 90 minuter i Örebro och hade ingenting för oss alls annat än att dricka vatten och lösa Sudoku, men det var mysigt det också...

Nu har vi i alla fall anlänt och vi har det bra, framförallt efter världens största portion Thai-mat och två pannakor, och en dusch. Nu ska vi gå och lägga oss, i morgon åker vi till dalahästen i Avesta! =O

"If you want me
I must be doing somehting right"

Pussokram på er underbar, kom ihåg solkräm, det gjorde jag! xD

Oh! Innan jag glömmer, vi träffade så klart världens finaste bebis vid namn Alex (med långt A). Joakims lillebror alltså! =D

4 kommentarer:

Mirja sa...

Det ska hon :)
Det tycker jag! Jag är i Sthlm både nästa helg och helgen efter det, om ni vill komma förbi nåt då. Fast den 4e ska vi flytta mina grejer, och sen har ni ju er grillkväll. Eller så kan vi ju ses nåt i Uppsala :)

Höhö, blogging from Force!
Hoppas ni har det bra. PUSS

Camilla sa...

Hej, tyvärr kan jag inte komma till Östhammar i helgen. Det körde ihop sig med jobbet o så.
Men nästa helg är jag helt ledig (v28) är du kvar i "Uppsala-området" då?

puss

Mirja sa...

Haha, bäst på att krångla till saker är jag.

Nej, jag tror tyvärr inte att vi hinner den fjärde :( Jacob jobbar ju så vi kan inte åka bil, och det känns taskigt att lämna Ninja ensam första natten.
Men kom gärna förbi, som sagt. Bara ni talar om så är ni superväkomna =) Hälsa Joakim

Puss <3<3

Camilla sa...

Hej hur är det med dig så här i värsta regnvädret?
Vet inte om du tänk någe mera på helgen som kommer, v28, men i vilket fall som helst så åker jag bort hela den helgen.

Är du i Uppsala den 1 Augusti?
kram