CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 11 juni 2008

Lärdom

Idag saknar jag er något fruktansvärt. Fast jag vägrar fokusera på det tragiska faktumet vi inte kommer att sitta i samma klassrum, att vi inte kommer kunna klaga över lärare och att vi inte kommer kunna gå till hemköp på eftermiddagarna. Jag tänkter fokusera på allt jag har lärt mig de senaste tre åren. Och nej, jag tänker inte förklara alla idiotiska formler och jag tänker inte göra som Cammie och dra några kemiska förklaringar. Jag tänker helt enkelt fokusera på det jag vill att jag kommer ihåg när jag börjar högskolan i Borås.
Jag har lärt mig att människor i allmänhet inte är onda, att alla jag träffar inte är ute efter att skada mig.
Jag har lärt mig att det inte är allt eller inget med människor, man kan faktiskt vara bara bekanta.
Jag har lärt mig att jag kan öppna mig lite grann och se vart det tar mig för att sedan ta ett beslut om jag vill avslöja hela min livs historia.
Jag har lärt mig att lita på min första instinkt, men inte döma en bok för dess omslag (eh? vad heter det...?).
Jag har lärt mig att resan kan vara skumpig och jag har lärt mig att ta emot kramar och kärlek utan att vara sarkastisk.

Tack för allt ni har lärt mig mina tre älskade läsklingar. Ni vet väl om att ni alltid är välkoma till min lilla två i Borås, eller till min enorma villa i Los Angeles, eller till min skokartong på trotoaren? För det är ni. Alltid. (Louise, du också om du inte förstod att jag menade dig också <3)

I won't hesitate no more,
no more, it cannot wait I'm yours

---
It's your god forsaken right to be loved

Men hur ska jag leva utan er? God natt på er underbara älskade människor <3<3

0 kommentarer: