CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 24 juni 2008

Bara för att =)

Random Brian Sighting
Toffie has invited you to PythOnline


Bara för att jag har tröttnat på min sega dator och avsaknaden av vänner som gillar Monty Python, så som jag gillar Monty Python. Fast vem gillar något som jag gillar det. Kanske att Mirja gillar Björn Gustavsson som jag gillar honom. Fast inte ens det tror jag. Vem gillar något eller någon som någon annan. Vilken konstig mening det blev. Fast så är det ju, alla är unika i deras sätt att känna, tänka och tycka. Dessutom är alla relationer olika så hur kan man hävda att ens känslor, eller relationer, till något eller någon är lika som någon annans? Det är som att jämföra vem som har mest ont, eller vem som har haft det jobbigast i livet. Vaddå random tankar?

Jag fick ett erbjudande om lägenhet igår, fast det var lite krångel och lite missförstånd, bland annat ville de ha ett anställningsbevis. Så idag ringde jag för att kolla hur det fungerar när man ska studera men inte fått sitt antagningsbevis. Hon i telefonen svarade att man måste vänta tills man har sitt antagningsbevis. Så jag frågade om jag inte fick söka lägenheter även om mamma eller pappa står som medsökande. Då svarade hon inte om de inte tänker bo där.
Hur fungerar det egentligen? Jag ska alltså vara hemlös minst till den första september, då de lägenheter som ligger ute på Internet nu hyrs ut från då. Vad spelar det för roll vem som bor där, vad spelar det dem för roll om lägenheten står tom så länge de får hyran för den. Jisses vad arg och avvisad jag kände mig. Jag kände mig så trampad på att jag inte frågade om allt annat jag undrade. Suck.

And now for something completely different
Jag har bokat teoriprov och riskutbilding i början på juli. Det känns som om det inte är omöjligt att ha ett körkort innan min födelsedag.
Dessutom har jag snart en ny dator, hämtar ut datorn på fredag, hurra! Sen går jag och Mirja och lämnar blod, here's for humanity!

Dagens ros
(Jag har velat göra dethär enda sen jag började blogga) Går till min lillebror Björn som alltid försöker sitt bästa att muntra upp mig <3 style="font-weight: bold;">Dagens ris
Går till Bosäder Bosås, eller vafan den heter, på två grunder. För det första, för att de inte har ett system för bostafssökande som är studenter och för det andra, för att de inte kan informera på ett vättigt sätt vad de heter, blir ju aldeles förvirrad när jag får mail från något annat än Borås bostäder när hemsidan heter så! >=/

The world today seems absolutely crackers,
With nuclear bombs to blow us all sky high
There's fools and idiots sitting on the trigger
It's depressing and it's senseless, and that's why...
I like Chinese
I like Chinese
They only come up to your knees,
Yet they're always friendly, and they're ready to please
---
There's nine hundred million of them in the world today
You'd better learn to like them, that's what I say
---
They come from a long way overseas,
But they're cute and they're cuddly, and they're ready to please

Jag tycker att man ska avsluta på ett lite komiskt sätt =) Pussokram på er läsklingar. Vi ses på fredag va? <3<3

2 kommentarer:

Mirja sa...

Det är likadant i Sthlm! Man får ingen lägenhet om man inte har antagningsbeviset, fast man kan stå i kö. Och se hur alla lägenheter försvinner ifrån en ;P Sämst...
Och nej, jag gillar nog inte Björn Gustavsson som du gör. Tror jag har för mkt Jacob. Love you <3

Toffie sa...

Vad skönt att det inte bara är för mig som lägenheter suger.
Och näe, jag kom på när jag skrev det att jag typ är kär i honom och det är ju inte riktigt du =) <3<3